Recenzie „Portocale verzi”

„La numai 26 de ani, Adriana are o mulțime de întrebări la care nu a găsit încă răspunsuri. De ce mama și bunica ei au împărtășit același destin tragic la vârsta de 27 de ani? Este o pură coincidență sau un blestem de familie? În căutarea hipnotică dintre viață și moarte, dintre trecut și prezent, ea descoperă un tulburător secret de familie. Între provocare și adevăr, viața Adrianei se scurge ca firele de nisip dintr-o clepsidră.”

Ca protagonistă în această carte o avem pe Adriana, de 26 de ani care are niște probleme de sănătate de care nici un doctor nu se mai confruntase până atunci. Ea împreună cu tatăl său locuiau în Madeira, o insulă a Portugaliei. Tatăl ei plătea zeci de doctori pentru a găsi un tratament care să ii salveze fiica însă nici un rezultat. Acesta decide să se mute într-o țară nordică cu speranța că aerul rece îi va prinde bine. Adriana într-un moment de impas cu tatăl său alege să plece și să mute la o prietenă, acolo va întâlni un bărbat de care se va îndragosti. Între timp începe să răscolească în trecut pentru a afla adevărul îngropat de mult.

Citind sinopsisul acestei cărți mi-am dorit foarte mult să o am, era un „must have” pentru mine. Voiam foarte mult să aflu adevărul și să știu de ce au murit cele 2 femei în acelaș moment al vieții. Începând să o citesc am crezut că va dura o veșnicie să o termin. În primele 80 de pagini singura motivație de a termina cartea era sinopsisul, în rest ele nu m-au atras foarte tare. Însă după ce am trecut de ele povestea a început să prinda culoare și nu am mai putut să las cartea jos din mână. M-a făcut să plâng de câteva ori și m-a făcut să simt durerea alături de personaje. Există o legătură aparte între om și natură în această carte, care te face să înțelegi că natura e mai presus decât toate și ca blestemul ei sau karma va apărea mai devreme sau mai târziu.

Finalul este uimitor, nu m-am așteptat deloc la acel adevăr și am tot sperat să aibă un final fericit însă nu a fost să fie. Vă recomand cu mare drag această carte!

Titlu: Portocale verzi
Autor: Vitali Cipileaga